Sidor

onsdag 23 maj 2012

Tiden går för fort...

...just nu! Från höstkyla till högsommarvärme på en enda dag, det är nästan mer än vad man klarar av att ställa om sig till. Det var i söndags det smällde till och blev kanonvarmt här i södra Sverige och sen dess har det varit väldigt varmt. I söndags besökte vi våtmarkerna och här är lite fotoresultat därifrån. Håll till godo!


Fiskgjusen är alltid lika kul att försöka fota..


...vad jag inte visste när jag tog det...




...var att jag fick den med byte!








Synd att inte skärpan satt där riktigt







På alla dessa bilderna finns fisken med.








Det är lika mäktigt varje gång man ser den.
Här flög den sen över huvudet på mig,
men givetvis långt upp i det blå.





Raskt över till nästa motiv!

Gräsand med cirka 11 ungar.
Och vilken fart där var i de små,
de for fram över vattnet och doppade sig hej vilt! :o)



Nu har jag hoppat över en massa bilder jag gjort vid,
bara för att jag snabbt ville visa årets första...

...knölsvansungar! :o)

Åh, de är för söta!
Bara två stycken såg vi till.





Mamma (?) söker efter mat till sina små







...i denna damm, som är sååå idyllisk.






Mysigt








Simtur






I vår fågelbok har jag läst att svanungarna
den första tiden efter kläckningen gärna åker
på mammans rygg. På min bild har den ena
ungen krupit upp på mammas rygg och tagit
skydd under fjädrarna. :o)
Jag får återkomma snart med flera bilder
av svanarna och kanske också på
andra fåglar med nyfödda ungar. :o)

Tusen tack för era trevliga kommentarer!
Jag vet att jag inte hunnit besöka alla tillbaks,
men tiden räcker inte riktigt till just nu.

Ha det bra!



12 kommentarer:

  1. underbara bilder ,tänk att du fick bytet med .Gulliga ungar också ,här är det också svårt att hinna med just nu när det gäller att så o sätta,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Ja, det er virkelig deilig med litt sol og varme igjen. Fullt liv i våtmarkene ser jeg også at det har blitt.

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka fina och härliga bilder! Fiskgjuse med byte riktigt läcker!!!
    Alla dessa små dunbollar som föds nu, de är bedårande. Jag såg de första andungarna för snart 2 veckor sedan, och de var dagsfärska. Inte är de lätta att få på bild heller, för de är som du skriver blixtsnabba.

    Klart jag vill ha med dig på min blogglista, gillar ju din blogg :)

    Glömde skriva igår att bilden du tog på fullmånen med flygplanet som siluett, den bilden måste du bara förstora upp och göra tavla av. Sååå häftig och läcker bild, stort GRATTIS till den!

    Ha de gott i sommarvärmen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder , jag efterlyste i mitt förra inlägg där jag hade bilder på svanar och änder utan ungar. Ville höra om någon sett ungar och nu vet jag att ni har det.
    Kolla min blogglista på de holländska , 2 st AWD. Där finns det toppenbilder på ´när ungarna åker på ryggen.

    SvaraRadera
  5. Pen bildeserie!
    Her er det deilig vær for tida og det skal fortsette over pinse.
    Ha en flott kveld!

    SvaraRadera
  6. Kolla http://dommelvos.blogspot.se Se inlägget från 16 mai. Kolla hans fina bilder på rådjurskidet. Kees tar fina bilder.
    AWD är ett område väst Amsterdam , naturreservat och strövområde och mycket vilt, fågel o en del tamboskap går där.

    SvaraRadera
  7. Lovely series!
    Love the little cygnets.
    Have a wonderful weekend, Mirthe

    SvaraRadera
  8. Bardzo ładne zdjęcia, a szczególnie mam ze swoimi dziećmi. Pozdrawiam.
    Mycket fina bilder, speciellt jag har med sina barn. Yours.

    SvaraRadera
  9. bedårande pia<3 och där den lille har krypit in under mor sins vinge, a de är så söta små dunbollar<3
    och fiskgjusen med byte...det är så skojjigt när man upptäcker såna här ögonblick som man fångat/fångar:-) hälsn.anna

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Grattis till en helt fantastisk serie på fiskgjusen med fångst, alltid så härligt när man lyckas få detta på minneskortet. Bilderna på alla de små gör att man bara smälter, vilket ”söt varning”.
    Ha en underbar dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder... och tänk att du fick med fiskgjusen med byte - fantastiskt :)
    Och svanarna med sina söta ungar... så underbara bilder!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Nææææ, noe så vakkert! Så mange fugleunger, veldig artig å se Pia! :) Det er godt jeg har deg, slik at jeg kan følge med på disse fugleungene, da jeg ikke har hatt anledning selv til å oppsøke dem..
    Artig med svanemamman som tar med seg ungene på ryggen, under vingene sine, stødig og trygt! :)

    Klem til deg! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...