Sidor

tisdag 28 februari 2012

Vackert med is...

...tycker jag faktiskt att det är! Ja, ja, jag vet att alla vill ha vår nu, men det dröjer nog ett tag till. Här i Skåne har det varit två mycket gråa dagar denna veckan *gäsp* och inget upplyftande alls.


Den 7 februari hade vi haft -14 grader på morgonen
och här kommer lite bilder från den soliga och kalla dagen.
Mest för att jag, som sagt, tycker att is är så vackert! :o)



























































En val kanske







I valens mage









Geléråtta, fast av is.







Vacker med himlens blåa färg














Farlig skugga :o)







En talgoxe med solrosfrö i näbben
från denna dagen
får vara med här också
.
Kanske är jag färdig med vinterbilder nu
och kan slippa få över till nästa vinter?

Ha det gott därute
och tack till er som skriver! :o)





7 kommentarer:

  1. Så flotte is skulpturer du har funnet! Kjempefine bilder Pia. Ha en super fin tirsdags kveld.

    SvaraRadera
  2. Piękne są Twoje "lodowe" zdjęcia, ale też bym już wolała ,żeby przyszła wiosna i zdjęcia z niej. Sikorka ze słonecznikiem jest urocza. Pozdrawiam. *** Vacker är dina "is" bilder, men jag skulle ha föredragit att våren kom och bilderna av henne. Tit är charmig med solrosfrön. Yours.

    SvaraRadera
  3. Såååå fina iskonstverk du gjort ännu bättre med dina foton,den med frö i näbben också kul .kram Nette

    SvaraRadera
  4. Schöne Bilder Eis kann ein sehr
    interessantes Motiv sein.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  5. Wonderful ice photos! And the lovely bird.
    Greetings, Mirthe

    SvaraRadera
  6. Håller med dig - is är vackert! O tänk alldeles gratis ute i naturen bara att ta till sig. Nu har vi faktiskt vår i Bohuslän. Idag var det 11 grader!

    SvaraRadera
  7. Här har det varit strålande sol och 12 grader idag! Försökte ladda upp lite bilder men det bara snurrar och snurrar...då tröttnar jag! Provar i morgon igen... Jag gillar is...på håll ;)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...