Sidor

torsdag 10 april 2014

Lite stickigt bara...

...och inte många ord ikväll.
Lite som jag gjort de senaste månaderna... :o)

Har ju visat de första tidigare...




Av ett enda garnnystan blev det
alltså fyra stycken mössor,
men det var ett stort nystan på 200 gram.





Klockan 10.00...




...klockan 11.30





...klockan 15.30...






...och dagen efter hade det blivit en mössa till!




Många projekt på gång




Blev lite stjärnmössor
och möjligtvis en Pride-mössa
av restgarnerna från alla de andra!






Lite tråkiga pilfinkar från trädgården,
en grå dag i mars.




Väldigt hungriga var de





Look, no hands!





Turkduvorna kuttrade...





...bland mina ynkliga vårblommor,
julhyacinten och snödroppen.




Bilden på skatan kunde blivit bra,
i helt andra väderförhållande.



Och så min vackra venussko



Som ni förstår,
så var det ännu lite
rensning i Picasaalbumet.



Ha det gott därute
och tack till er som
kommenterade mina förra inlägg! :o)





5 kommentarer:

  1. Lucky baby with those beautiful caps!! And your bird photos are fantastic.

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är... såå mycket fint du stickat!
    Härliga bilder du hittat i ditt Picasaalbum... och vilken fantastisk blomma den är din Venussko!
    Kul med stadsbilder också... så fota på du!
    Tack för kommentaren hos mig... kul att du tittade in :)
    Önskar dig en skön vårhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Flott bildeserie! Ser du strikker mye!
    Da har du noe å gjøre i påska og!
    God påske til deg!

    SvaraRadera
  4. Hi Pia,
    You are very creative, you make beautiful things.
    The flower on the last picture is really great.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  5. Vilka coola grejer du gör!
    Jo, det är en bloggkompis o även kurskamrat på fotocirkeln vi går. Hon håller på med ny hemsida då hon vill börja som fotograf på lite deltid. Jag får upp samma hos mig men jag trycker bara avbryt, det är något som blogger verkar göra. Inte en aning varför.
    Ha en skön helg!
    majsan//

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...