Sidor

söndag 28 oktober 2012

Vinter igen


Ja, det verkar som att den kom till oss samtidigt,
vare sig vi bor i norr eller söder
i vårt avlånga land Sverige!

Det började med hagel i fredags kväll
här i norra delen av Skåne.






På lördagsförmiddagen var det vitt och soligt
och fruset






...och bilen var kall.







Rudbeckiorna tog på sig vintermössorna







Fåglarna var glada för att jag hängt ut mat till dem.
Här en talgoxe som sitter och äter ur ett solrosfrö.





Nötväckan är en ny gäst hos oss och den tycker jag
är rolig att studera. Ni vet väl att det är den ENDA
gel som kan klättra neråt på trädstammar!

Ska kanske tillägga, inte för att det har någon som helst betydelse men,
alla bilderna utom den första på haglet, är tagna genom fönsterrutor!


Ha det bra där ute!
Jag går nog i ide,
vintern är nämligen
inte min favoritårstid!

11 kommentarer:

  1. Beautiful photos Pia, the fourth picture is great.
    A very nice Sunday.

    I'm taking a blog break, so if you miss me, you know that I take a break.

    SvaraRadera
  2. Ja nå har vinteren kommet her hos oss også. Fine bilder, likte spesielt godt nr. 4.

    Ottar

    SvaraRadera
  3. Niestety przyszła zima i do nas też. Sikorka ślicznie wygląda na przedostatnim zdjęciu. Pozdrawiam.
    Tyvärr kom vintern, och för oss också. Tit näst sista ser ganska bild. Din.

    SvaraRadera
  4. Kära Pia!
    Jag älskade vintern tack vare dig.
    I dina bilder är vacker.
    En tit! underbara!
    Jag önskar er trevligare, vinter söndag.
    Lucia

    SvaraRadera
  5. Flotte vinterlige bilder hos deg!
    Sånn er det her og. -7 i morges...
    Ønsker deg en fin ukestart!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, vi hade sådagn morgon idag....var frostigt och vackert. Sjöarna hade dimma på....men vi var ju på väg ut med hundarna och stanna hela tiden och fota gick ju inte. Nu var det hundarnas dag o träning i skogen

    SvaraRadera
  7. Tänk att alla hade -7 grader idag det är nog underligt ibland såg att i Tyskland hade det kommit snö också .Men gå för allt i världen inte i ide ,tänk vilka vackra isskulpturer det börjat komma i åar ock bäckar ,kram ,Nette

    SvaraRadera
  8. Vinter här också, men jag tror ni fått mer snö :)
    Nötväckorna är trogna matgäster här och flyger i skytteltrafik och hamstrar solrosfrön... Rudbeckian klär i sin vintermössa - så fin :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja hua.Jäklar vad fort det slog om.Haglade här häromdagen oxå och frost på natten.Det gick alldeles för fort tycker jag.Gillar inte heller vintern.
    Fina gäster du fått vid fågelbordet.Nötväckan är ju en riktig galenpanna när man möter den på trädstammarna i skogen.Snabb som tusan och riktiga cirkuskonster.
    Idag har jag varit ute på ugglejakt.Det har rapporterats om hökuggla alldeles i omgivningarna.Men ingen uggla och ingen obs på den idag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Hej Pia!
    Tack för fin kommentar :)
    Här hos mig har det också kommit hagel och faktiskt även några snöflingor. Vitt på marken har det varit av frost i helgen. Idag är det riktigt höstruskväder, det blåser och regnar.

    Härliga bilder har du tagit på vinterns intågande, gillar dem allihop!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  11. Nä, blä för vintern :( Här har det dock inte kommit en enda snöflinga än, däremot i Borås snöade det nyss hörde jag! Regn och blåst har vi gott om...

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...